Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hilmar`s prosjektbil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Skal ha 2 plusser og 2 minuser mellom dynamo og batteri og 2 plusser og minuser fra batteri fram til bak. 15" erne blir vel brukt til konkurranse mest sannsynligvis, om det blir vegg neste år avhenger om jeg har verkstedplass og en annen bruksbil. 2 av 12" tenkte jeg å bruke når det er vinter og dårlig før og er avhengig av å ikke ha så mye vekt på bakhjula siden jeg har framhjulstrekker

Ellers så har jeg fundert på nytt frontsett, og tror jeg kommer til å handle meg:

Hertz Spl Show st 44 diskanter

Hertz Spl Show sv 165.1 mellomtone og

Hertz Spl Show sv 200.1 mellomtone

og evt Hertz forsterker til å drive de
    Last edited by Hilmar92; 02-03-2013, 11:50.
    JBL GTI 145,8db

Comment

Skal du ha to forskjellige subwoofere fordi du trenger plassen til vanlig da eller? Hadde lett gått for 2x JBL 15" hvis det var plass
      Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Blir bra dette Hilmar!
        MVH, Øivind Sandvik
        sigpic
        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
        www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Nå skal det vel sies at kassen til 15" erne er på 182l pluss at den er laget i 25mm mdf, kassene til 12" er på 77l hver og laget i 22mm mdf. Går litt sakte for tiden da jeg skal kjøpe meg sveiseapparat for rustsveising og laging av batterikasser osv samt at jeg har ikke garasjeplass og nå måtte den jævla vinteren komme igjen;(
          JBL GTI 145,8db

Comment

Hvordan går det med kabeldemonteringen?
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Er på bort på arbeid så jeg får ikke til å gjøre noe spesielt med bilen før på torsdager, men skal handle meg Bluetooth boks med aux idag til cdspilleren. Ellers skal jeg begynne å lage meg nytt dynamo feste og sjekke kablene ihelga
              JBL GTI 145,8db

Comment

Kan du ikke måle spenningsfall på forsterker før og etter du sjekker kabler?
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Enig med Hifonic, dette kan være praktisk info for oss andre. Husk å måle spenning med og uten last. (full-ish last =) )
                  Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Får jeg inn dynamoen så kan jeg ta å måle strøm og spenning, har kanskje tilgang på ampermeter neste helg
                    JBL GTI 145,8db

Comment

Noen som er ute etter å bevise noe ?? hva med å bruke tid og krefter på å sjekke i noen lærebøker i stede så får man jo svaret med en gang? hvorfor skal dere "plage" han med å være bezzerwissere og halvveis slibrie i kommentarene? test det selv for svarte bare la Hilmar gjøre akkurat som han vil

å ikke kom med noe: ja men vi lurer virkelig på hvor stor forskjellen er.. for det lurer dere så F ikke på. dette er kun for å henge ut meg pga at jeg kom med uttalelsen å dere mener det er feil

takk for meg
                      MVH, Øivind Sandvik
                      sigpic

Comment

Jeg lurer på forskjellen.

Teorier er forenklinger av virkeligheten, og det antyder at noe av innsamlet data er fjernet for å gjøre det lettfattlig.

Jeg vil se om det har noen betydning i praksis, fordi det er nettopp det som er relevant for oss. Dette er i stor grad et operasjonelt eksempel relevant for oss som driver med bilstereo.

Teori gir oss en bra pekepinn og en grei tilnærming, men - blir du EMMA mester av å lese deg opp om audio, eller prøve ut i praksis?

Hersketeknikk og skremselpropaganda funker ikke her i gården, Sandvik.

Comment

Haha :P skremte jeg deg ?? :P beklager så mye nei dere gjør som dere vil. spy rundt dere så ingen gidder å legge ut noe her på forumet lengre i frykt for å bli nedlesset med kritikk fra enkelte * mn nok offtopic .. sorry Hilmar
                          MVH, Øivind Sandvik
                          sigpic

Comment

Denne diskusjonen skal jeg ikke bli med på igjen, sist ble jeg ledd av, det ble gjort narr av meg i mitt kommende yrke og jeg ble truet med hagle..
                            Men jeg har testet dette flere ganger og aldri merket noen forskjell Og argumentene dine sist var så motsigende sist at det er ikke vits å starte noe mer surr rundt dette.. Vil man gjøre dette så er det absolutt ikke noe galt i det, men når man får personer til å dra ut kabler fra en bil, da har man gått for langt mener jeg Det er flisespikkeri på feil område

Her hadde vi hatt muligheten til å se hva slikt kan gjøre for et stereoanlegg ved at Hilmar måler før og etter. Men utfra kommentarene til Sandviken her så bør han ikke gjøre det, kan jo komme frem noen skumle data
                            Jonas Tautra

Comment

Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                              Haha :P skremte jeg deg ?? :P beklager så mye nei dere gjør som dere vil. spy rundt dere så ingen gidder å legge ut noe her på forumet lengre i frykt for å bli nedlesset med kritikk fra enkelte * mn nok offtopic .. sorry Hilmar
                              Nei, faktisk ikke nok Offtopic. Har hatt noen prosjekter selv før jeg ble pappa og busy familiefar hehe.. Men jeg ville aldri ligge ut noe her inne, lagt ut et par bilder av noe av anlegget jeg har hatt etter jeg ble pappe på Bilforumet dot no.

Men har aldri "tørt" å ligge ut her om jeg kan si det sånn.. For har sett at de som ikke har suveren Finish eller SPL anlegg til 100 000kr blir veldig rakka ned på og/eller oversett!

Bilstereo som jeg har opplevd det med de jeg har kontakt med, bla. en Emma vinner som jeg siterer :P hehe. Er at ting skal deles, læres videre og komme med forslag/ be om hjelp.

Å sånn det skulle vært her inne å!!! Altfor mange bezzerweisere eller hva du kalte det Mr. Sandvik, å syns dette er dumt Blir færre å færre som driver med skikkelig bilstereo, er vanskelig å lære absolutt alt. Og koster mye penger..

mja, litt ivrig skriving men håper folk skjønner hva jeg mener..

Comment

Her er jeg helt enig! Miljøet har ikke godt av drittslenging og uthenging av andre!
                                Og man kan aldri dele nok kunnskaper. Derfor jeg ble meget aktiv i diskusjonen rundt dette emnet et annet sted på nettet, å rette fokus mot ting som i praksis har null betydning gir ikke noe fremgang i miljøet. Da heller frustrasjon..
                                Noen er altfor kjappe med å rakke ned på personer og kalle de det ene og det andre når de ikke er enige eller skal presse fram sine synspunkter. Dette fikk jeg virkelig oppleve i den nevnte diskusjonen der ting ble litt vel personlig mot meg og det toppet seg med nærmest drapstrusler meg hagler og dritt. Da føler jeg at miljøet er på vei nedover i stor fart..
                                Og dette skremmer ikke bare bort folk fra forumet, det skremmer bort de som har kunnskaper. Bare se hva som har skjedd på forumet her, er ikke mange igjen som virkelig vet hva de snakker om.

Men dette er way off topic, så lar det ligge
                                Jonas Tautra

Comment

Working...
                                X